tommarket, tom market

Fogalmak

Néhány szó a franchise-ról

Mit is jelent a franchise? A franchise (francia eredetű angol szó nem fordítható magyarra) egy szerződéses kapcsolaton alapuló együttműködési forma. Többféle tartalma lehet, lényege egy olyan együttműködési megállapodás, amelynek során a franchise-átadó (franchisor) egy értékkel bíró név, általában bejegyzett védjegy, valamint egy hozzá tartozó értékkel bíró üzletviteli tapasztalat használati jogát adja át, a franchiseátvevő (franchisee) pedig díj fizetésére köteles. A névhasználati jog átadása kötelező fogalmi eleme a franchiseszerződésnek. Szinte minden esetben bejegyzett védjegy (esetleg több védjegy) használatának jogát adják át és szavatolnak azért, hogy harmadik személynek nincs olyan joga, amely ezt a névhasználatot akadályozná vagy kizárná. A névhasználat mindig konkrét termék előállítását és/vagy szolgáltatás nyújtását célozza. Az üzletviteli tapasztalat sokféle lehet: -jelen esetben- know-how (értékkel bíró üzleti titok). A franchiseszerződés alapján az átvevő általában egy kezdő összeget fizet ("beugró"), azután a megállapodás alapján fizet díjat a névhasználatért illetve az egyéb átadói szolgáltatásokért. A franchiseszerződés az átvevő számára gyakran szerződéskötési kötelezettséget is előír, így pl. köteles az átadó bizonyos teremékeit megvásárolni, ezeket mással nem helyettesítheti, a termékpalettától nem térhet el, segédanyagokat csak a franchise-adótól vásárolhat, stb.
Miért is jó ez? Ön talán csak gondolt arra, hogy vállalkozzon valamit aminek van jövője, vagy már birtokol egy élelmiszer üzletet csak szeretné, hogy jobban menjen és biztos jövőt nyújtson. Bármelyik verzió is legyen az Öné, minden esetben az ember szeretné ha lenne egy olyan receptje, amivel sikerre vihetné vállalkozását. A Tom Market franchise pont erre a célra lett létrehozva. Miért is? Lássuk:

  • Komoly kedvezmények a nagykereknél
  • Közös beszerzés a még nagyobb árrés érdekében
  • Közvetlen gyártói beszállítás
  • Beszállítói visszatérítések
  • Profi arculat, a vásárlói bizalom, és nagyobb árbevétel érdekében
  • Marketing stratégia megismerése
  • Képzések
  • Szakértői gárda minden kérdésre
  • Közösségi programok
  • Versenyek az üzletek között
  • Az érzés, hogy nem vagyunk egyedül gondjainkban, sikereinkben
  • Egy más életszemlélet
  • Jövedelem forrás

Tehát a helyzet az, hogy ebben a gazdasági környezetben nehéz úgy vállalkozni, hogy az biztos befutó legyen. Ez a stratégia, amivel a Tom Market kisbolthálózat dolgozik, garantálja a versenyképes piacon maradást. Természetesen nem azt állítom, hogy nem képes valaki egymaga is elérni ezt az állapotot, csak azt állítom, hogy mint Tom Market tagként a kezdő biztos sikert ér el, a már gyakorlott boltos jobb eredményt produkál, aki meg annyira jól csinálja hogy piacvezető a térségben az pedig sokkal nagyobb árrés tömeget tud elérni, és a már amúgy is jó forgalmon még lehet emelni. Összességében, olyan sok előnnyel bír a franchise tagság, hogy az biztosan megéri! És ezek csak csupasz számok, itt most nem említettük a nyereséget ami számokban nem feltétlen mérhető. Galéria itt elérhető.